Ereğli Sahil Gazetesi
  •  
    •  » FOTO GALERİ
    •  » VİDEO GALERİ
    •  » YAZARLARIMIZ
    •  » TÜM HABERLER
    •  » VİDEOLU HABERLER
    •  » ARŞİV
    •  » HABER ARA
    •  » MAKALE ARA
    •  » GÜNÜN HABERLERİ
  • ANA SAYFA
  • GÜNDEM
  • SİYASET
  • SPOR
  • ZONGULDAK
  • EĞİTİM
  • YAŞAM
  • EKONOMİ
  • MEDYA
  • KÜLTÜR SANAT
  • Gülüç Belediyesi’nden Aşure Günü ikramı
  • Kdz. Ereğli Belediyesi aşure paylaşacak
  • Kaymakam Fatih Yılmaz, gaziler ve eşleriyle Kaletepe’de buluştu
  • 200 DERECE SICAKTA ÇALIŞAN ASFALT İŞÇİLERİNE TATLI VE MEŞRUBAT İKRAMI
  • "Amacımız benzer mağduriyetlerin başka çocukların başına gelmemesidir"
  • KDZ. EREĞLİ BELEDİYESİ’NDEN ÖREN MAHALLESİ’NDE ALTYAPI HAMLESİ
  • MÜSİAD'DAN EĞİTİM BAŞARI ÖDÜL TÖRENİ'NE DAVET
  • Minik kalemlerden yeşil vatana büyük mesaj!
  • GÜLÜÇ'ÜN GÜVENLİĞİ İÇİN ÖNEMLİ ADIM
  • EREĞLİ’NİN YOLLARI YENİLENİYOR: 200 MİLYON LİRALIK DEV YATIRIM SAHADA
24 Haziran 2026 Çarşamba
  1. Zonguldak
  2.  VİDEOLU HABERLER

“ARTIK DAYANACAK GÜCÜMÜZ KALMADI, İSYAN EDİYORUZ”

“ARTIK DAYANACAK GÜCÜMÜZ KALMADI, İSYAN EDİYORUZ”

Kdz. Ereğli’de liman yapımı için Alaplı-Mollabey’den Askeri Limana hafriyat taşıyan kamyonların Ereğli’nin yollarını çamur, toz, toprak deryasına çevirmesi kentte büyük tepkilere yol açıyor. Belediye Başkanı Halil Posbıyık, bugün bir kez daha açıklamada bulunarak; “Artık dayanacak gücümüz kalmadı, isyan ediyoruz” diyerek müteahhit firmalarını uyardı. Sorunun çözümü için Valilik, Kaymakamlık, Emniyet, Müteahhit firmaları ve belediye olarak acil toplantı talep eden Başkan Posbıyık, “Müteahhit firmalar para kazanacak diye Ereğli böyle hoyratça kirletilemez” dedi. Çözüm önerisinde de bulunan Başkan Posbıyık; “Çamur havuzu kurulsun, lastikler-kasalar temizlensin kamyonlar şehre öyle girsin. Gündüz yaşanan trafik keşmekeşliğine karşıda kamyonlar gece çalışsın, gündüz çok az çalışsın” diye konuştu.

  • Whatsapp ta Paylaş

 11 Subat 2026 14:01:04

Kdz. Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, basın açıklamasıyla Ereğli’nin yollarını çamur, toz, toprak deryasına çeviren hafriyat kamyonlarına bir kez daha kepti gösterdi.

Müteahhit firmalara uyarıda bulunan ve sorunun çözümü için ilgili makamlarla toplantı talep eden Başkan posbıyık, şunları söyledi;

“19 Kasım 2023’de yaşadığımız büyük felakette Ereğli olarak büyük zararlar gördük. Belediye olarak ta çok kayıplarımız oldu. Bu felakette Askeri Liman’da hasar gördü. Belediye olarak bu felaketten sonra yaralarımızı sarmak için büyük gayret gösterdik ve yaralarımızı sardık kendi öz kaynaklarımızla. Peşinden Askeri Liman’ın yapımı için ihaleye çıkıldı. Askeri Limanımız olmazsa olmazımız. Bu ülkenin güvenliği için mutlak suretle yapılması gereken bir liman. Bunun ulusal bir mesele olduğunun bilincindeyiz.  Askeri Limanının yapım aşamasında Ereğli Belediyesi olarak elimizden gelen neyse söylenen her şeyi yapmaya hazırız. Yeterki ülke güvenliği için yapılan bu limanın bir an evvel bitmesi lazım.

-SAATTTE 50 KAMYON TRAFİKTE-

Ancak bu liman yapılmaya başladıktan sonra Alaplı Mollabey’den taş ve malzeme getiriyor ağır tonajlı hafriyat kamyonları. Bu kamyonlar çamurlu bir vaziyette kayaları doldurup yine lastikleri, kasaları çamurlu bir vaziyette Mollebey’den kalkıp Ereğli şehir içinde ana arterlerimizden geçip limana döküm yapıp tekrar dönüyorlar.

Tespit edebildiğimiz kadar (çünkü bize bilgi veren yok) 4 tane firma kamyonlarıyla bu taşıma işlemlerini yapıyorlar. Saatte 50 kamyonun geçtiği noktasında tespitler var. Şehir trafiği keşmekeş hale geldi. Türkiye’nin en temiz kenti diye anılan Kdz. Ereğli maalesef çamur deryasına dönmeye başladı. Kamyonların üzeri çadırla kapanmadığı için, toz toprak yollarımız. Düşen molozlar, kaya parçaları nedeniyle insan ve trafik güvenliğinin hiçe sayılarak bir taşıma organizasyonunu görüyoruz.

-ÇAMUR HAVUZLARI YAPILSIN-

Mesleğim gereği biliyorum ki Türkiye’nin neresine giderseniz gidin bu çamurlu hafriyatı alan kamyonlar önce bir su havuzuna girer (pahalı bir iş de değildir) orada lastikler temizlenir, kasalarda tazyikli suyla yıkanır ve temiz vaziyette şehre girer.  Şehir halkını rahatsız etmeden, özellikle kazalardan korunmak için üzeri brandalı temizlenmiş kamyonlar bu geçişi yapar.  Yine bu kamyonların tonajlarının aşılmaması gerekir. Fazla tonajlı araçlar asfaltın üzerinde çok büyük baskı yapıyor. Asfaltın zedelenmesi, tahrip olması yeniden asfaltın yapılması noktasına bizi götürüyor. Ama birinci derecede önemli meselemiz bu şehrin toz, toprak ve çamura boğulmasıdır.

-EREĞLİ KENTİNİN BELEDİYE BAŞKANINI MUHATAP ALAN KİMSE YOK-

Nasıl bir anlayıştır onu da anlamıyorum. Ereğli kentinin belediye başkanını muhatap alan hiç kimse yok.  Ne firma yetkilileri ziyaretimize geldi, ne de ilgili kurumlardan ‘bize şöyle yardımcı olun, şöyle yapın’ diye her hangi bir şey gelmiyor.  Tamamen kendimiz kaldık, belediye olarak zaman zaman demeç veriyoruz. Haklı olarak vatandaşlarımız belediye başkanınından şikayet ediyor, temizliği yapmıyorsun, önlem almıyorsun diye. Doğaldır böyle karşılıyorum ama bizimle alakası yok. Yani çamurlu, ağır tonajlı kamyonlar gelip şehre giriyor, her tarafı berbat ediyor. Burada ağır tonajlı arabaları durdurmak, ceza yazmak emniyetin görevidir, belediyenin değil. Vatandaşlarımız bunu karıştırdığı için sürekli olarak belediyeye bir takım yazılar yazıyorlar.

-ARTIK DAYANACAK GÜCÜMÜZ KALMADI-

Tabiki Belediyenin Başkanı olarak benim her türlü olaya müdahale etmem lazım. Ediyorum da. İşte bugün yaptığım bu basın toplantısı da bu müdahalelerden bir tanesi.  Artık dayanacak gücümüz kalmadı, adliyenin önü, devrim bulvarı, bütün yollarımız perişan vaziyette.  Vatandaşlarımızı son derece pislik içerisinde bırakıyorlar. Burada kazalar olabilir. Kamyonların üzerinden düşen molozlar, kaya parçaları, bir insanımızın, bir çocuğumuzun üzerine düşebilir ve onarılamayacak büyük sıkıntılar içerisine hep beraber girebiliriz.

-İLGİLİLERLE TOPLANTI YAPILMASI LAZIM-

Bu işin çözülmesi lazım. Çözülme de, bir toplantı yapılması lazım. Belediyesiyle, emniyetiyle, kaymakamıyla, valisiyle ve bu işi alan yüzünü görmediğimiz firma yetkilileriyle beraber bir toplantı yapılması lazım. Belediyenin önereceği şartların yerine getirilmesi lazım. Bir havuz yapmaları lazım, tazyikli suyla yıkama yapmaları lazım. Şehrin gündüz trafiğini felç ediyor bu kamyonlar. Belki akşam 7-8’den sonra sabaha kadar yoğunluklu olarak kamyonlar sefer yapmalı. Gündüz ise çok az kamyon sefer yapmalı.  Kentin güvenliği ve trafiğin büyük aksamalara yol açmaması için mutlaka bunun yapılması gerekir.

Ben Ereğli Belediye Başkanı olarak çağrıda bulunuyorum. Bu işi yapan firmalar, ilgililer, yetkililer, bu işin paydaşlarının bir araya gelip acilen bu durumu çözmesi lazım. Çözmediği takdirde, belediye olarak boş durmayacağız.  Halkımızla birlikte, belediye meclis üyelerimizle birlikte bu işe dur demek için demokratik mücadelemizi sürdüreceğiz, bundan kimsenin şüphesi olmasın. Bizi ağır ağır o noktaya doğru götürüyorlar.

-OLAYIN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ-

Değerli hemşehrilerimize olayın takipçisi olduğumuzu, gerekli yerleri uyarmaya çalıştığımızı ifade etmek istiyorum. 30 yıla yakın belediye başkanlığım var, ben böylesine hoyratça işlemin yapıldığını ilk defa görüyorum hayatımda.  Usul müteahhit gelir, görüşülür. Mesela şimdi belediyenin önünden geçen derenin sel baskını olmasın diye 1,5 metre tabanı aşağıya çekilecek.  Müteahhitler geldi, konuştuk, anlaştık. Onlarda yakında işe başlayacak, daha da kargaşa olacak ama görüştük, ne yapmamız gerektiğini, nasıl yapmamız gerektiğini, yolun hangi saatlerde kapanması gerektiğini görüştük, usul budur. Ama limanı yapmaya gelen firmaların ne sahiplerini, ne yöneticilerini, ne teknik adamlarının daha yüzünü görmüş değiliz. Kentin asfaltını bozun, kenti çamur deryasına bulayan toza, toprağa bulayan, hoyratça yollarımızı kullanan bunun karşılığında hiçbir izin, hiçbir görüş almayan bir anlayışla karşı karşıyayız ve isyan ediyoruz buna.  Söyleyecek daha laf bulamıyorum, işin takipçisiyiz, vatandaşlarımız işi takip ettiğimizi bilsinler ama belediye olarak bizimde yapacağımız şeyler sınırlı. Kamyonları durdurmak, tonajına bakmak emniyet görevidir, idarecilerin görevidir. Bizle alakası yok ama tamam yazıyorlar Halil Posbıyık yapsın diye.  Zaten her şeyi Halil Posbıyık yapsın. Eyvallah bir şey dediğimiz yok ama elimizden gelen gayreti gösteriyoruz.

Bu hafriyat işini alan müteahhitler tabi ki para kazanmak için bu işi yapıyor ancak Ereğli Belediyesi hep para kaybediyor. Her akşam ekipleri çıkarıyoruz, sulama araçlarını çıkarıyoruz hortumlarla beraber çamurları temizliyoruz.  Dünyanın suyunu harcıyoruz.  Personele o kadar mesai veriyoruz. Mazot harcıyoruz. Yazık günahtır bu belediyeye.  Büyük paralar harcıyoruz ama gelip her gün yollarımızı çamurluyorlar.”

“EREĞLİ’YE BÖYLE EZİYET ÇEKTİRMEYE HAKLARI YOK”

Açıklamalarının ardından çamurlu hafriyat kamyonların fotoğraflarını basınla paylaşan Başkan Posbıyık; “İşte gördüğünüz gibi şehre çamur içinde giren kamyonlar. İnsana saygısı olan, yada iş yaptığı şehre saygısı olan insanlar bu araçları şehirden bu şekilde geçirmezler. Bütün Türkiye’de örnekleri var, havuz yapılır, tazyikli su sıkılır, lastikler-kasalar temizlenir, branda gerilir, şehre öyle girilir. Akşamları bütün personeli yığıyoruz, mesai yaptırıyoruz, yoları çamurdan yıkatıyoruz. Tamam firmalar para kazansın ama Ereğli Belediyesi’ne de yazıktır. Ereğli’ye böyle eziyet çektirmeye hakkı yok. Biz askeri limanın çok önemli olduğunu, ulusal bir mesele olduğunun bilincindeyiz. Bizde her türlü yardımı yapmaya hazırız” dedi.


Haber : 

Bu Haber 142 defa okundu

ETİKETLER : Yazdır

  • Kdz.Ereğli
  • Belediye Başkanı
  • Halil Posbıyık
  • çamur

Yorumlar
Yorumlar, editörlerimiz tarafından onaylandıktan sonra yayınlanır. Kanunlara aykırı, konuyla ilgisi olmayan, küfür içeren yorumlar onaylanmamaktadır.

 Yorumlar ( 0 )

Henüz bir yorum yapılmamış

Çok Okunanlar


  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
  • Amacımız benzer mağduriyetlerin başka çocukların başına gelmemesidir
    "Amacımız benzer mağduriyetlerin başka çocukların başına gelmemesidir"
  • Kaymakam Fatih Yılmaz, gaziler ve eşleriyle Kaletepede buluştu
    Kaymakam Fatih Yılmaz, gaziler ve eşleriyle Kaletepe’de buluştu
  • 200 DERECE SICAKTA ÇALIŞAN ASFALT İŞÇİLERİNE TATLI VE MEŞRUBAT İKRAMI
    200 DERECE SICAKTA ÇALIŞAN ASFALT İŞÇİLERİNE TATLI VE ..
  • Kdz. Ereğli Belediyesi aşure paylaşacak
    Kdz. Ereğli Belediyesi aşure paylaşacak
  • Gülüç Belediyesinden Aşure Günü ikramı
    Gülüç Belediyesi’nden Aşure Günü ikramı
  • YÖRESEL EVLERDE 106. YILA ÖZEL KÜLTÜR BULUŞMASI
    YÖRESEL EVLER'DE 106. YILA ÖZEL KÜLTÜR BULUŞMASI
  • IPARD III Programı Bilgilendirme Toplantısı gerçekleştirildi
    IPARD III Programı Bilgilendirme Toplantısı gerçekleştirildi
  • Türkiyenin çeliği Erdemir 61 yaşında…
    Türkiye’nin çeliği Erdemir 61 yaşında…
  • OYAK Genel Müdürü Prof. Dr. Murat Yalçıntaştan Kdz. Ereğli TSOya Ziyaret
    OYAK Genel Müdürü Prof. Dr. Murat Yalçıntaş’tan Kdz. ..
  • Kdz.Ereğlide “Yeni Altay” söyleşi ve imza gününe yoğun ilgi
    Kdz.Ereğli’de “Yeni Altay” söyleşi ve imza gününe yoğun ..
  • Hacıosmanlar Köyü bayram kahvaltısında bir araya geldi
    Hacıosmanlar Köyü bayram kahvaltısında bir araya geldi
  • PLAJLAR YENİ SEZONA HAZIRLANIYOR
    PLAJLAR YENİ SEZONA HAZIRLANIYOR  
  • AYDIN SEVİM YENİDEN BAŞKAN
    AYDIN SEVİM YENİDEN BAŞKAN!
  • Çilek Halk Otobüsleri Kooperatifi Genel Kurulu 7 Haziranda
    Çilek Halk Otobüsleri Kooperatifi Genel Kurulu 7 Haziran’da
  • OTİZM MASA TENİSİNDE TÜRKİYE İKİNCİLİĞİ GURURU
    OTİZM MASA TENİSİNDE TÜRKİYE İKİNCİLİĞİ GURURU

Köşe Yazarlarımız


  • Serpil KASAPOĞLU
    Serpil KASAPOĞLU
    BİZİ POSBIYIK'CI SİZ YAPTINIZ!
  • İlknur Erşahin Çakıcı
    İlknur Erşahin Çakıcı
    GENÇLERE SÖZ
  • Aysel Bozdağ
    Aysel Bozdağ
    KONTOLSÜZ ÖFKE
  • Cansel BOZDAĞ
    Cansel BOZDAĞ
    PERDE ARKASI KAHRAMANLAR

Haber Yorumları


  • Bilal Sarıgül
    Öncelikle hayırlı olsun çok çalışkan ve azimli bir insan yüreği Sevgi ve merhametle dolu ekmeğini herkesle paylaşacak biridir balıktan dö... DEVAMI
  • Mustafa Kıransoy
    Festival etkinliklerinin yapıldığı illerin büyük çoğunluğu büyükşehir belediyesi, bu şehirlerde bu organizasyonu yapabilecek salonlar, g... DEVAMI
  • Nurya kınık
    Ben engelli annesi olarak bizim çocukların eğitim hakları elinden alınmasın bizim zorluklarımızı anlamanız gerekir toplumda tek ilgi şe... DEVAMI
  • ALLAH ANALI BABALI BÜYÜTSÜN. TÜM AİLE EFRADININ GÖZLERİ AYDIN OLSUN. AİLESİNE, VATANINA VE MİLLETİNE HAYIRLI EVLATLAR OLMASI DİLEKLERİMLE... DEVAMI
  • Erkan Elkap
    Bu Tür uygulamalar KDZ Ereğli ye (Yakışmaz) Aynı hatlarda 65 yaş üstü için Özel Halk Otobüsü mü gidiyor, Hayır, 1 ay 60 biniş, 30 düş... DEVAMI
  • Fatma Yılmaz
    Gülüşün neresine yapılacak bu konutlar
  • Cengiz
    Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun insallah iyi bir komutandl benim zamanlmda yüzbaşı idi
  • Uğur Mendeş
    Bu haber çok güzel bir haber.Bu partinin böylesi genç ve dinamik insanlara ihtiyacı var.Başarıları il yıllar geçirmesini diliyorum.CHP mize ... DEVAMI
  • E.H
    Boşken denetlemeyin doluyken denetleyen bakalım kurallara uyumuyorum.
  • Hayatınız yalan
    Arkadaş anlamıyorum bı siyasi entrikaları burada isimleri geçen bir çok kişi Yavuz erkmene sayan arkasından konuşan isimler bir okadar da Yav... DEVAMI
Logo
  • Ana Sayfa

  • Künye
  • Bize Yazın
  • Gündem
  • Siyaset
  • Spor
  • Zonguldak
  • Medya
  • Yaşam
  • Kültür Sanat
  • Tüm Haberler
  • Facebook
  • Twitter
  • Arşiv
  • Günün Haberleri
  • Videolu Haberler
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
© ereglisahil.com
 
Tüm hakları ereglisahil.com'a aittir.
İstek, Şikayetleriniz İçin Tıklayın
         
           
YUKARI